• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ökad mängd ansökningar till följd av covid.
Fler ärenden generellt till myndigheten.
Färre arbetare på inkassobolagen vilket gör att återkoppling även där tar längre tid etc

Om jag ska gissa, men givetvis är det klokaste att ringa krf och dubbelkolla att dom mottagit ansökan.

Möjligen lite ökat inflöde men inte så det skiljer veckor i åtgärdstid. Ökade ärndemängder till andra processer påverkar inget.
Vet inte varför inkassobolagen skulle ha färre anställda, dom jobbat hemifrån vad jag vet som de allra flesta
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hskk

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
6 April 2021
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Möjligen lite ökat inflöde men inte så det skiljer veckor i åtgärdstid. Ökade ärndemängder till andra processer påverkar inget.
Vet inte varför inkassobolagen skulle ha färre anställda, dom jobbat hemifrån vad jag vet som de allra flesta

Som sagt, bara en gissning från min sida då de flesta bolag drabbats av covid i nån form som tex nedskärningar och ökad arbetsbörda etc. Men absolut bäst är att ringa krf och fråga om man tycker svarstiden är för lång.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Inkassobolagen har nog jobb.
Ja ring är bäst. Det troliga är att något brev kommit bort
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Handläggningstiden hos kfm är jag så imponerad över. Blev uppsagd pga coronan och sökte omprövning för nytt jobb, dock en mycket mindre lön men en tillsvidare anställning.

Fick den nya betal planen för två veckor sedan.
 

torx

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
19 Augusti 2020
Meddelanden
127
Mottagna reaktioner
70
Poäng
197
Man får ingen bekräftelse pappersvägen eller via epost, utan handläggaren ringer upp
 

Källa

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 Februari 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
Jag fick aldrig nåt brev på att de mottagit min ansökan. Eller mejl. Däremot så kunde jag se att mitt ärende var inskickat och vilket datum på KFM's hemsida.

Hörde inget från dem innan min handläggare ringde upp och sa att hon är den som ska handlägga mitt ärende. Detta ca 3,5 månad efter inskickad ansökan.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp